Intyg - Rekrytering och bemanning
Den här tjänsten kräver inloggningVälkommen!
Om du är eller tidigare har varit anställd som vikarie hos Rekrytering och bemanningsenheten och behöver ett intyg ska du använda detta verktyg. Vår handläggningstid är upp till tre veckor för denna tjänst. Det finns tre olika typer av intyg vi kan hjälpa dig med. Det är viktigt att du fyller i alla uppgifter som efterfrågas då det kommer underlätta arbetet för oss och på så sätt kan du snabbare få återkoppling.
Om du är anställd vid någon annan enhet ska du vända dig till administratören eller chefen där.
Arbetsgivarintyg
Vem behöver detta? Du som ska lämna intyg till A-kassan eller Försäkringskassan.
Vad framgår av intyget? Detta intyg visar de timmar du har arbetat per månad och vilken lön du haft. Vanligtvis behöver du bara information som rör det senast arbetade året, anpassa därför datumen (fr.o.m.-t.o.m.). Vill du ha med den innevarande månaden kan du inte få ditt intyg förrän efter den 20:e påföljande månad på grund av hur lönesystemet fungerar i Hudiksvalls kommun.
Tjänstgöringsintyg
Vem behöver detta? Du som söker till en utbildning eller anställning.
Vad framgår av intyget? Alla befattningar, sysselsättningsgrader och arbetsplatser du haft inom Hudiksvalls kommun.
Anställningsbevis
Vem behöver detta? Du som söker banklån, lägenhet eller behöver intyg om att du arbetar.
Vad framgår av beviset? Anställningsbeviset visar från och med vilket datum du anställdes av Rekrytering och bemanningsenheten liksom aktuell lön.
Du kan nu starta e-tjänsten!
Kontaktinformation:
Rekrytering och bemanningsenheten
E-post: admin.rekrytering@hudiksvall.se
Telefontider vardagar klockan 07.00-12.00 och 13.00-16.00.
Telefon: 0650-38399
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Lön på personnivå
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Syftet med behandlingen är att handlägga ärendet så snabbt och effektivt som möjligt. Vi behöver därför dina personuppgifter för att kunna hantera ditt ärende i den här e-tjänsten. Behandlingen kan också ske i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- För evigt
Lagringstiden bestäms utifrån verksamhetens dokumenthanteringsplan. Om du vill veta mer om den kan du kontakta den som är ansvarig för tjänsten.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringVårt dataskyddsombud övervakar att vi följer gällande lagstiftning och behandlar dina personuppgifter på ett korrekt sätt. Om du vill kontakta vårt dataskyddsombud går det bra mejla, ringa eller skicka post, via dataskyddsombud@hudiksvall.se alternativt 0650-190 00.
Om du har klagomål eller synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du hör av dig till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) (länkt till IMYS hemsida som öppnas i nytt fönster) på imy@imy.se eller 08-657 61 00.
Personuppgiftsansvarig
Kommunledningsnämnden
kommun@hudiksvall.se
Rekrytering och bemanning
0650 - 55 66 00
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Pågående eller tidigare anställning som vikarie vid Rekryterings och bemanningsenheten