Intyg - Rekrytering och bemanning

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Välkommen!

Om du är eller tidigare har varit anställd som vikarie hos Rekrytering och bemanningsenheten och behöver ett intyg ska du använda detta verktyg. Vår handläggningstid är upp till tre veckor för denna tjänst. Det finns tre olika typer av intyg vi kan hjälpa dig med. Det är viktigt att du fyller i alla uppgifter som efterfrågas då det kommer underlätta arbetet för oss och på så sätt kan du snabbare få återkoppling.

Om du är anställd vid någon annan enhet ska du vända dig till administratören eller chefen där.

 

 

Arbetsgivarintyg

Vem behöver detta? Du som ska lämna intyg till A-kassan eller Försäkringskassan.

Vad framgår av intyget? Detta intyg visar de timmar du har arbetat per månad och vilken lön du haft. Vanligtvis behöver du bara information som rör det senast arbetade året, anpassa därför datumen (fr.o.m.-t.o.m.). Vill du ha med den innevarande månaden kan du inte få ditt intyg förrän efter den 20:e påföljande månad på grund av hur lönesystemet fungerar i Hudiksvalls kommun.

 

Tjänstgöringsintyg

Vem behöver detta? Du som söker till en utbildning eller anställning.
Vad framgår av intyget? Alla befattningar, sysselsättningsgrader och arbetsplatser du haft inom Hudiksvalls kommun.

 

Anställningsbevis

Vem behöver detta? Du som söker banklån, lägenhet eller behöver intyg om att du arbetar.
Vad framgår av beviset? Anställningsbeviset visar från och med vilket datum du anställdes av Rekrytering och bemanningsenheten liksom aktuell lön.

 

Du kan nu starta e-tjänsten!

 

Kontaktinformation:
Rekrytering och bemanningsenheten

E-post: admin.rekrytering@hudiksvall.se

Telefontider vardagar klockan 07.00-12.00 och 13.00-16.00.

Telefon: 0650-38399

Följande behövs för e-tjänsten

  • E-legitimation
  • Pågående eller tidigare anställning som vikarie vid Rekryterings och bemanningsenheten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa