Inkomstförfrågan äldreomsorg
Den här tjänsten kräver inloggningDen här tjänsten riktar sig till dig som är beviljad insatser enligt socialtjänstlagen. Du behöver lämna in uppgifter om dina inkomster till oss för att vi ska kunna göra rätt beräkning av din avgift. Det gör du med den här e-tjänsten. Du kommer att få ett avgiftsbeslut av oss där du kan se hur mycket du som mest kommer att betala.
Inkomstuppgifter från pensionsmyndigheten och försäkringskassan får vi inlästa.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Lön på personnivå
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Syftet med behandlingen är att handlägga ärendet så snabbt och effektivt som möjligt. Vi behöver därför dina personuppgifter för att kunna hantera ditt ärende i den här e-tjänsten. Behandlingen kan också ske i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 2 år
Lagringstiden bestäms utifrån verksamhetens dokumenthanteringsplan. Om du vill veta mer om den kan du kontakta den som är ansvarig för tjänsten.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringVårt dataskyddsombud övervakar att vi följer gällande lagstiftning och behandlar dina personuppgifter på ett korrekt sätt. Om du vill kontakta vårt dataskyddsombud går det bra mejla, ringa eller skicka post, via dataskyddsombud@hudiksvall.se alternativt 0650-190 00.
Om du har klagomål eller synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du hör av dig till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) (länkt till IMYS hemsida som öppnas i nytt fönster) på imy@imy.se eller 08-657 61 00.
Personuppgiftsansvarig
Social- och omsorgsnämnden
Avgiftshandläggare
0650-19000