Ansökan kommunalt bidrag till enskild väg
Den här tjänsten kräver inloggningAnsökan om kommunalt bidrag till enskilda vägar. Här kan du göra ansökan samt lämna de uppgifter vi behöver för att göra bedömningen om du har rätt till bidrag och i så fall hur mycket bidrag.
För mer information besök vår hemsida på med den här länken (öppnas i nytt fönster).
- Du behöver e-legitimation för att lämna din ansökan i den här e-tjänsten.
- Du behöver också lämna uppgifter om din förenings bidrag för föregående år, era kontouppgifter, kopia av ert senaste (aktuella) årsmötesprotokoll och en medlemsförteckning av de fastighetsägare som berörs av sträckan.
- Du kan endast ansöka för ett vägnummer per ansökan. Har ni flera vägar per kategori måste ni göra en ansökan per väg!
- Du får också möjlighet att lämna ett meddelande till gatusektionen.
- Ditt ärende kommer att behandlas i den här e-tjänsten och kommunikation med gatusektionen sker i första hand genom det ärende du lämnar in. Det finns också möjlighet att skicka e-post till gatusektionen om du och din förening har några frågor.
- För dig som företräder en ny vägföreningen kontakta gatusektionen, se kontaktuppgifter nedan.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- Kundnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Syftet med behandlingen är att handlägga ärendet så snabbt och effektivt som möjligt. Vi behöver därför dina personuppgifter för att kunna hantera ditt ärende i den här e-tjänsten. Behandlingen kan också ske i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år
Lagringstiden bestäms utifrån verksamhetens dokumenthanteringsplan. Om du vill veta mer om den kan du kontakta den som är ansvarig för tjänsten.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringVårt dataskyddsombud övervakar att vi följer gällande lagstiftning och behandlar dina personuppgifter på ett korrekt sätt. Om du vill kontakta vårt dataskyddsombud går det bra mejla, ringa eller skicka post, via dataskyddsombud@hudiksvall.se alternativt 0650-190 00.
Om du har klagomål eller synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du hör av dig till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) (länkt till IMYS hemsida som öppnas i nytt fönster) på imy@imy.se eller 08-657 61 00.
Personuppgiftsansvarig
Tekniska nämnden
Gatusektionen
vagbidrag@hudiksvall.se