Ansökan om tilläggsbelopp för elev i modersmålsundervisning

LÄS MER

Den här e-tjänsten använder ni för att ansökan om tilläggsbelopp för modersmålsundervisning. Ni ansöker om tilläggsbelopp för elever som deltar i modersmålsundervisning enligt Skollag 2010:800 10 kap 7§ och 15 kap 19§  som ni anordnar. Till ansökan bifogas vårdnadshavares ansökan om modersmål. Ansökan gäller innevarande läsår. Du som rektor ansvarar för att säkerställa att eleven uppfyller kraven och har grundläggande kunskaper i sitt modersmål. Återrapportering sker i slutet av läsåret. När elev inte längre deltar i modersmålsundervisning ska Hudiksvalls kommun meddelas, felaktigt utbetalt belopp återkrävs.

 

Ansökan signeras med Bank-ID varför det är rektor på skolan som behöver göra ansökan.

Frågor om tjänsten

Carina Rist
larande@hudiksvall.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • Bank-ID

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa