Kostintyg
Den här tjänsten kräver inloggningBeställningen gäller fram till nästa läsårs start. Ny beställning behövs inför varje hösttermin.
Om behoven ändras under läsåret eller vid byte av förskola, skola så gör du en ny beställning i denna e-tjänst.
Det är även viktigt att avanmäla i denna e-tjänst när behov av specialkost eller anpassad måltid inte längre finns.
Specialkost
Kostenheten erbjuder utifrån medicinska skäl. Det innefattar allergier, överkänsligheter och intolerans.
Anpassad måltid
Kostenheten erbjuder utifrån medicinska skäl (ex. konsistensanpassning), bifoga medicinskt underlag ex. journalutdrag i beställningen. Gäller det selektivt ätande ex. utifrån neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, kontakta skolan så gör de bedömning och följer upp anpassningar i måltidsmiljön och måltiden.
Utöver det kan du beställa fläskfri, vegetarisk + fisk eller vegetarisk kost. På skolan kan du även välja vegansk kost.
Du kan läsa mer om maten, specialkost och anpassad måltid inom kommunen här.
OBS
Skulle vi ha några frågor som rör din ansökan, så hör vi av oss inom några dagar. I annat fall kommer ditt barn att få specialkosten serverad inom en vecka från ansökningsdatum.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Syftet med behandlingen är att handlägga ärendet så snabbt och effektivt som möjligt. Vi behöver därför dina personuppgifter för att kunna hantera ditt ärende i den här e-tjänsten. Behandlingen kan också ske i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Vitala intressen för den registrerade ska skyddas
Lagringstid
- 1 år
Lagringstiden bestäms utifrån verksamhetens dokumenthanteringsplan. Om du vill veta mer om den kan du kontakta den som är ansvarig för tjänsten.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringVårt dataskyddsombud övervakar att vi följer gällande lagstiftning och behandlar dina personuppgifter på ett korrekt sätt. Om du vill kontakta vårt dataskyddsombud går det bra mejla, ringa eller skicka post, via dataskyddsombud@hudiksvall.se alternativt 0650-190 00.
Om du har klagomål eller synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du hör av dig till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) (länkt till IMYS hemsida som öppnas i nytt fönster) på imy@imy.se eller 08-657 61 00.
Personuppgiftsansvarig
Tekniska nämnden
Åsa Wigg
0650 - 190 00